5 ćwiczeń aerobowych

5 ćwiczeń aerobowych, które pozwolą Ci osiągnąć wymarzoną formę!

Nadwaga to problem, z którym zmaga się blisko 50% polskiego społeczeństwa. Skala tego zjawiska sprawia, że mamy do czynienia z prawdziwą epidemią. Doskonałym sposobem na utratę zbędnych kilogramów i skuteczne odchudzanie są niezawodne ćwiczenia tlenowe (aerobowe).

Poznaj 5 najlepszych ćwiczeń aerobowych na odchudzanie!

Odchudzanie to proces, który składa się z kilku kluczowych elementów. Jednym z nich jest trening, tudzież ćwiczenia odchudzające. Do najefektywniejszych ćwiczeń zaliczamy aeroby, tj. ćwiczenia tlenowe.

Aeroby to nic innego jak trening:

  • z reguły ogólnorozwojowy
  • o określonej intensywności (60-80% tętna maksymalnego)
  • o określonej długości (minimum 20-25 minut/sesja treningowa)

Tak naprawdę, każde ćwiczenie spełniające wyżej wymienione warunki, może być określane treningiem tlenowym. Jednakowoż, w niektórych przypadkach, np. ćwiczeń siłowych, trudno byłoby utrzymać określoną intensywność.

W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić najlepsze ćwiczenia aerobowe, które pomogą Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Zapraszamy do lektury.

# Bieganie

Bieganie to jedna z najprostszych form aktywności fizycznej. Każdy z nas ją podejmował, nie zawsze jednak celem biegania było spalanie tkanki tłuszczowej. Warto mieć jednak świadomość, że spośród wielu ćwiczeń ogólnorozwojowych, bieganie zdaje się gwarantować jedną z najwyższych wartości jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej. Liczba spalanych kalorii w ciągu 45 minutowej sesji treningowej może oscylować w granicach 600-800. To naprawdę świetny wynik!

Bieganie, choć proste (z punktu widzenia fizyczności), to niestety jest bardzo wymagające. U amatorów-biegaczy mogą pojawiać się rozmaite problemy – zadyszka, kolka, zakwasy. Trzeba to wszystko przetrwać, by zacząć czerpać radość z biegania. Po 2-3 tygodniach regularnego treningu, ta forma aktywności fizycznej przestaje być tak trudna dla naszego organizmu.

# Jazda na rowerze

Rower to urządzenie, które pełni kilka różnych funkcji. Może być zarówno środkiem komunikacji, narzędziem do realizacji rekreacji, jak i świetnym sprzętem treningowym. W naszej ocenie – jazda na rowerze to najlepsza forma treningu aerobowego, gdyż łączy w sobie bardzo wysoką efektywność (spalanie tkanki tłuszczowej) z wygodą i komfortem (trening jest całkiem przyjemny, może stanowić rekreację).

Oczywiście, należy odróżnić jazdę rekreacyjną od treningu aerobowego. Wszak, intensywność podczas aerobów zmusza nas do znacznie szybszego kręcenia pedałami. Z reguły, aby osiągnąć tempo na poziomie 60-80% max HR, musimy jechać tempem w okolicach 20 kilometrów na godzinę (wartość dotyczy płaskiego podłoża).

# Jazda na rolkach

Rolki to kolejne akcesorium, które znane jest raczej ze swoich rekreacyjnych walorów. Prawidłowo wykorzystane, mogą być również świetnym sposobem na walkę ze zbędnymi kilogramami. W praktyce oznacza to tyle, że musimy zadbać o:

  • intensywność
  • długość treningu

Jednorazowa sesja treningowa (45 minut) może pozwolić na spalenie około 400 kcal, co jest bardzo dobrym wynikiem.

# Pływanie

Ze względu na ograniczony dostęp do basen i akwenów wodnych, niestety (!) pływanie jest znacznie mniej popularną aktywnością fizyczną. A szkoda! Otóż, to w pełni bezpieczne (nie obciążające stawów) ćwiczenie ogólnorozwojowe, które pozwala na spalanie kilkuset kalorii w ciągu jednej sesji treningowej.

# Orbitrek

Orbitrek to narzędzie stworzone z myślą o treningu redukcyjnym. Doskonały ruch nie obciążający stawów, angażujący niemal wszystkie grupy mięśniowe. Gwarantuje rezultaty na bardzo wysokim poziomie, przy jednoczesnej wygodzie i komforcie treningu.

Trudno jednak traktować orbitrek jako formę rekreacyjną. Nie mniej jednak, biorąc pod uwagę, że bez trudu możemy ćwiczyć i np. oglądać film czy słuchać audiobooka – możemy mówić o pewnego rodzaju wygodzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *