Jak schudnąć 4 kg

Jak schudnąć 4 kg? Poradnik odchudzania: krok po kroku!

Jak schudnąć 4 kilogramy? To pytanie, które rodzi się w głowach każdego, kto po wejściu na wagę widzi 4 kilogramy więcej, aniżeli powinien. Co istotne, 4 kilogramy nadwagi są już zauważalne nie tylko po wejściu na wagę. Pojawiająca się oponka i kolejne dodatkowe centymetry w pasie, mobilizują do działania i sprawiają, że podejmujemy trudy odchudzania.

Jak schudnąć 4 kilogramy?

Wbrew pozorom, odchudzanie wcale nie jest trudne – pod warunkiem, że zareagujemy odpowiednio szybko. Można zaryzykować stwierdzeniem, że każdy kolejny kilogram nadwagi sprawia, że proces redukcyjny staje się bardziej wymagający. Dlatego też, przy 4 kilogramach nadwagi możemy powiedzieć: PROŚCIZNA!

Oczywiście, nadal odchudzanie wymaga zaangażowania, dyscypliny i wdrożenia odpowiednich procesów. Jednakowoż, nie będą one szczególnie restrykcyjne. Co więcej, efekt (cel) osiągniemy bardzo szybko.

W jakim czasie można schudnąć 4 kilogramy?

4 kilogramowa nadwaga to problem, z którym można uporać się w naprawdę ekspresowym tempie. Z reguły redukcja 4 kilogramów nie powinna zająć więcej niż 5-6 tygodni. Warto mieć jednak świadomość, że efekt ten (zachowując bezpieczeństwo odchudzania) przy maksymalnym zaangażowaniu możemy osiągnąć również w 2-3 tygodnie.

Pragniemy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż w przypadku dosyć szybkiej redukcji – musimy mieć świadomość, by zdrowe nawyki utrzymywać dalej. W przeciwnym wypadku, możemy zmagać się z efektem jojo.

Krok pierwszy: dieta redukcyjna

Odchudzanie zawsze powinniśmy rozpoczynać od metamorfozy odżywiania. To niezwykle ważny element, który jest po prostu niezbędny. Przy czym – 4 kilogramy nadwagi nie sprawiają, że dieta nie musi być szczególnie restrykcyjna. To na tyle nie duży problem, że wystarczy wdrożyć zasady zdrowego odżywiania, bez ograniczania kaloryczności diety.

Poprzez zasady zdrowej diety rozumie się: zbilansowany, pełnowartościowy jadłospis, który bogaty jest w warzywa, owoce. Brakuje za to w nim – modyfikowanej żywności, tzw. fast-foodów oraz innych niezdrowych produktów.

Co więcej, warto zadbać o to, aby dieta redukcyjna była konsumowana regularnie, tj. 5-6 posiłków o stałych porach. Musi w niej znaleźć się miejsce dla sporej ilości białka. Ograniczyć należy tłuszcze (powinny stanowić 20% kaloryki).

Krok drugi: trening redukcyjny

W naszej ocenie, przy 4 kilogramowej nadwadze – całą „robotę” może zrobić aktywność fizyczna. Trening powinien nieść za sobą największą wartość redukcyjną. Musi być dostosowany do możliwości danego organizmu, co oznacza, że inaczej będą wyglądały zalecenia dla młodej, relatywnie aktywnej osoby, a inaczej dla starszej, która ma mocno ograniczone zdolności motoryczne. Trudno zatem mówić o uniwersalnym treningu.

4 kilogramów nadwagi to na tyle niedużo, że wystarczy trenować regularnie, intensywnie i dostatecznie długo. W praktyce oznacza to – codzienny trening, o całkiem przyzwoitej intensywności, trwający nie mniej niż 45 minut.

Forma aktywności rzecz jasna ma znaczenie, ale może być dowolna. Do najefektywniejszych ćwiczeń na redukcję zaliczamy: bieganie, pływanie, kolarstwo, jazdę na rolkach, orbitrek, steper. Nie ma jednak najmniejszych przeciwwskazań by korzystać z „łagodniejszych” treningów takich jak chociażby nordic walking.

Krok trzeci: suplementacja

Krokiem trzecim, ostatnim w naszym poradniku są suplementy diety na redukcję. To rozwiązanie, które budzi trochę kontrowersji, co jest wynikiem tego, iż spora część dostępnych produktów na odchudzanie nie przekonuje swoją efektywnością.

Pragniemy jednak zauważyć, że na rynku znajdziemy mnóstwo suplementów, które w swoim składzie znajdują substancje przebadane, sprawdzone i rekomendowane przez specjalistów. Szczególnie rekomendujemy sięganie po środki, w których składzie znajdziemy: błonnik witalny, piperynę, guaraną, forskolinę, african mango, garcinię cambogię i chrom.

Przed wyborem konkretnego suplementu na odchudzanie, zalecamy zaznajomić się z jego opiniami i ocenami.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *